-20 % VISKAM BE IŠIMČIŲ SU KODU JUODA
skambinkite +370 5 203 4400 arba parašykite konsultantui (chat)

Lenktynės golfo laukuose

Lenktynės golfo laukuose

Kas greitesnis - golfo automobilis ar amfibija "Hovercraft"? Patikrinti šių transporto priemonių greitį sugalvojome golfo laukuose! 

18 duobučių lenktynės

TOPGEAR ║ 2013 spalis

Golfo lauką „TopGear“ pavertė motorizuotos dvikovos arena: laivas ant oro pagalvės prieš elektromobilį.

Profesionaliame golfo lauke mojuoti nikeliu tviskančia riedmuša teko vieną kartą. Nepaisant titaniškų trenerio pastangų kamuoliukas vis vien skriedavo ten, kur jam pačiam labiau patikdavo, o ne ten, kur stengdavausi pataikyti. Kai galų gale tariausi išmokęs golfo ABC ir pagavęs kablį smūgiavau iš visų jėgų, maniau iš gėdos prasmegsiu skradžiai žemėn: šio aristokratų užsiėmimo įnagis išslydo iš rankų ir nuskriejęs gal trečdalį kelio iki pirmosios duobutės smigo į išpuoselėtą veją ir liko styroti, kaip gyvas mano negrabumo priekaištas.

Tą akimirką šitą tą supratau. Gūdžioje jaunystėje buvau įsivėlęs į beveik visas įmanomas veiklas, kokios tik egzistavo stambiame pramonės ir kultūros centre, vardu Šakių miestas. Golfo laukų ten, žinoma, nebuvo, todėl likau taip ir neišmokęs gainioti duobėtašonio kamuoliuko po varymo pieveles. Akivaizdu, kad prestižinio Ryder Taurės čempionato organizatoriai dėl to prarado tikrai nedaug… Nepaisant tokios priešistorės, šviežiausias mūsų komandos nuotykis „The V Golf Club“ žaliajame rojuje, greta viešbučio „Le Meridien Vilnius“, buvo nepadoriai smagus. Štai kaip viskas atrodė.

Visų pirma derėtų atkreipti dėmesį, kad net ir profano akiai niekuo neišsiskiriantys golfo aikštynai kasdien puoselėjami su neįtikėtinu kruopštumu. Ridenimo aikštelių veja popinama kas antrą dieną ir atrodo, geriau nei daugybė prie altoriaus žengti pasiruošusių nuotakų. Naudojant sudėtingas kirpimo, aeracijos, šaknų pjaustymo, smėlinimo mašinas natūrali, jokios chemijos neragavusi, pieva būna idealiai lygi, tanki ir smulki, it dirbtinis kilimas. Tokioje vietoje surengti mašinų lenktynes yra mažų mažiausiai šventvagiška. Tačiau pasiūlymas, kurį drauge su bičiuliais iš „Laisvalaikio dovanų“ pateikėme „The V Golf Club“ vadovui Karl-Anders Grundin, pasirodė esąs toks įžūliai skanus, kad jis nepajėgė atsispirti.

„Ar galėtume jūsų laukuose patikrinti, kas greičiau ir smagiau įveiks atstumą nuo pirmosios smūgiavimo aikštelės iki toliausiai esančios duobutės: elektrinis golfo automobilis „Club Car“ ar „Hovercraft“ amfibija. T. y. laivas ant oro pagalvės?“, – nekaltai pasmalsavome.

Bene 26 metus golfą žaidžiantis Karl-Anders kuriam laikui akivaizdžiai neteko amo, tačiau susitvardęs paprašė parodyti „Laisvalaikio dovanų“ programoje dirbantį „Hovercraft“ aparatą. Britiškas nutrūktgalvių išradimas, gimęs laisvalaikio šėlionėms pritaikius negabaritinių krovinių gabenimui skirtą karinę techniką, iš tiesų yra visiškai nekaltas. Didžiulę masažinę vonią primenanti konstrukcija sveria viso labo 150 kilogramų. Užkūrus amfibijos gale esantį varikliuką, pripučiantį apačioje esantį „sijoną“ ir iškeliantį laivą į orą, „Hovercraftas“ juda bet kokiu paviršiumi kaip vaiduoklis, nepalikdamas jokių pėdsakų. Žinoma, jei pilotas nedaro klaidų.

Reikalas tas, kad neturėdamas sukibimo su žemės paviršiumi ir vairuojamas tik vertikaliais eleronais, šis daikčiukas yra klaikiai inertiškas. Įsibėgėjus iki kokių 50 km/val. greičio (nutrūktgalviškiaus įmanomas tempas – beveik 70 km/val.) posūkio spindulys pasirodo esąs toks didelis, kad amfibija vargu ar tilptų į NASCAR trasų viražus. Sumanius keisti važiavimo kryptį manevrus vairu ir akceleratoriumi reikia pradėti gerokai anksčiau, nei judant bet kuria kita įprasta transporto priemone. Pernelyg staiga pasukus – laivas iš inercijos nučiuožia ankstesnio judėjimo kryptimi, griaudamas ir laužydamas visa kas pasitaiko jo kelyje. Norint pasukti būtina šiek tiek sumažinti sūkius ir numatyti erdvę slydimui drifto stiliumi. Tačiau klaidai erdvės beveik nėra, nes stabdant propeleris mažiau oro pripučia ir po amfibijos „sijonu“, todėl egzotiškas aparatas gali nusėsti ir dugnu pradėti arti žemę… Kita vertus, „Hovercraftą“ valdant profesionalai, judėti galima bet kur, švelniai masažuojant apačioje esantį gruntą. T. y. beveik tobula golfo maniakų transporto priemonė…

Norėdami šiuos išvedžiojimus patikrinti realybėje kaip tik ir nutarėme surengdami improvizuotas „Hovercrafto“ lenktynes su įprastu „The V Golf Club“ aikštyne naudojamu elektromobiliu. Pastarasis daiktas lig soties pamaitintais keturiais akumuliatoriais gali įveikti maždaug 26 km atstumą, yra pavydėtinai manevringas, tačiau lėtapėdis: 18 km/val. greitis po starto pasiekiamas per porą akimirkų. Deja, vėliau „Club Car“ negreitėja, nors persiplėšk.

Aptarę, kokios konfigūracijos trasa vyks lenktynės, sėdome į mašinas: aš į dvivietį golfamobilį, o prie „Hovercrafto“ vairo įsitaisė šio šypsenų generatoriaus savininkas Mantas Paliokas. Po akimirkos mes jau ginčijomės dėl rezultatų. Azarto pagautas Mantas tiesiog nulėkė finišo link tiesiausiu įmanomu keliu, todėl elektrinis mažylis atrodė visiškai beviltiškai. Vaizdas radikaliai pasikeitė, kai amfibijos pilotas sutramdė emocijas ir įsitrigo vinguriuodamas aplink natūralias „The V Golf Club“ aikštyne esančias kliūtis. Trečiojo važiavimo metu vėl greitesnis buvo „Club Car“, bet tik todėl, kad prieš paskutinę kliūtį – aikštyne išsibarsčiusius ežerus jungiantį upelį – įveikęs Mantas pernelyg staigiai stabdė ir, kliudęs šlaitą, griuvo iš „Hovercrafto“ kaip numuštas kėglis. Ketvirtasis kartas vėl sukėlė diskusijų audrą dėl tikrojo nugalėto, nes pirmas atlėkęs į finišą laivo ant oro pagalvės pilotas nesugebėjo laiku sustoti ir gerokai pašiaušė tolėliau esančius krūmus…

Lemiamo, penktojo raundo teko atsisakyti dėl pragmatiškos priežasties: porą valandų intensyviai eksploatuojamo elektromobilio jėgos pradėjo pastebimai silpti ir visavertė dvikova būtų galėjusi įvykti tik po ilgokos techninės pertraukos, prisijungus prie elektros tinklo.

Kita vertus, atsakymą į svarbiausią klausimą sužinojom: netradicinės mašinos kuo puikiausiai pasitarnauja sprendžiant tradicinius galvosūkius.

SPECIFIKACIJOS

HOVERCRAFT

KAINA 34 500 litų, nuomos kaina 10 min. – 89 litai
VARIKLIS ROTAX, 497 cm3, 49 AG
DINAMIKA didžiausias greitis 70 km/val
SVORIS 150 kg

CLUB CAR

KAINA 20 700 litų
VARIKLIS 3,3 AG elektros motoras
DINAMIKA 18 km/h
SVORIS 226 kg

„The V Golf Club“

Profesionalus 18 duobučių „The V Golf Club“ golfo aikštynas, įrengtas pagal Amerikos golfo asociacijos standartus, juos atitinkančiomis vejomis, smėliu grįstomis kamuoliuko lėkimo aikštelėmis. Tai vienintelis PGA („Professional Golfers Association“) dizaino golfo aikštynas Baltijos šalyse, kuriame dera golfo aikštyno kategorijos „Scottish Links“ ir Amerikos golfo dizaino bruožai. Banguotos kalvos, natūralūs ežerai ir juos jungiantys upeliai golfo žaidėjams sukuria papildomų kliūčių ir iššūkių. Čia įrengtos 4 skirtingos smūgiavimo aikštelės, 20 vietų treniruočių aikštelė, trumpo žaidimo aikštelė bei ridenimo aikštelė. 9 duobučių „Par 3“ golfo aikštynas „Bridgewater“ suteikia galimybę išmėginti jėgas pradedantiesiems golfo žaidėjams ir vaikams.

Autorius: Renaldas Gabartas

Fotografas: Vladas Ščiavinskas