skambinkite (8 5) 203 4400 arba parašykite konsultantui (chat)

Ferrari ir žirgo lenktynės

Ferrari ir žirgo lenktynės

Kas greitesnis: 490 arklio galių turintis automobilis Ferrari F430 ar hanoverių veislės žirgas Chacco As? Lenktynes, kurios vyko mūsų draugų – „Vilniaus žirgyno“ – hipodrome, laimėjo automobilis, tačiau jis įveikė žirgą tik keliomis sekundėmis.

Arklių lenktynės

TOPGEAR ║ 2013 liepa-rugpjūtis

Plazdenanti ugnis, srovenanti upė ir automobilį statanti moteris visuotiniu sutarimu laikomi gražiausiais dalykais visoje planetoje. „TopGear“ šį sąrašą kiek pakoregavo.

Kai žmogus planuoja savo ateitį, Dievulis visada tyliai kikena sau į kumštuką. Tarkim, maniškė strategija sukūrus šeimą turėti keturis vaikus ir šunį apsivertė aukštyn kojom: namuose zuja keturi šunys ir vienas vaikas. Dar svaigau dėl burlentės, tačiau kol kas reikalai nepasistūmėjo toliau skalbinių lyginimo lentos. „Ferrari“ plakatas vaikystėje ant miegamojo sienos nekabojo, ir še tau kad nori – aną ketvirtadienį iki dugno myniau F430 akceleratorių. Ir ne bet kur, o buvusio Vilniaus žirgyno (dabar Lietuvos žirgyno) hipodrome. Žinoma, bolidas kol kas ne mano, tačiau svajotinų temų sąrašas po šios akistatos pasipildė iš karto dviem įrašais. Be italų inžinierių šedevro, dar neapsakomai stipriai noriu išmokti šuoliuoti ant žirgo. Galėčiau prisiekti, kad tai gražiau net už vaizdą, kai automobilį stato moteris. Bet apie viską iš eilės.

Po mašinos kapotu tūnanti arklių kaimenė visada buvo ir bus vyrų diskusijų ašis. Vienas tokių žodžių mūšių baigėsi retoriniu klausimu, kiek kW (AG) iš tiesų turi sportinis žirgas? Kiek kW (AG) mažų mažiausiai reikia automobiliui, kad jis galėtų prilygti laurus konkūrų rungtyse skinančiam ristūnui? Juk vertinant ne tik pliką jėgą, bet ir tokius dalykus, kaip sukibimo koeficientas, galimybė šuoliuoti per daugumai sportinių ratuočių neįkandamus dirvonus, stabdymo kelias ir manevringumas, žirgai pranoksta net pačias kiečiausias mašinas.

Arkliai turi ir daugiau kozirių. Pavyzdžiui, finansinį. Absoliučios daugumos automobilių vertė laikui bėgant tirpsta kaip ant įkaitusio asfalto pažirę birželio krušos ledukai. Šios aksiomos išimtimi galima laikyti tik itin retus prestižinių markių modelius ar mašinas, susijusias su kokiomis nors kultinėmis asmenybėmis.

Radikaliai kitaip yra su žirgais. Specialistai pasakoja, kad net sporto arenose solidesnių pergalių nepasiekusių, tačiau gero kraujo turinčių žirgų kainos svyruoja nuo 10 iki 100 tūkst. litų. Kiekvienas laimėjimas ristūno vertę kelia kaip ant mielių ir kartais nutinka taip, kad varžybų išvakarėse 200 tūkst. litų įvertintas keturkojis po finišo kainuoja visą pusę milijono. Pačių geriausių ir tituluočiausių žirgų kainos gali būti lyginamos su superautomobilių kainomis. Dar daugiau – net sportinę karjerą baigę ristūnai gali uždirbti kalnus pinigų plušėdami kaip reproduktoriai. Veisėjai pasirengę šešiaženkles sumas mokėti net už negimusius kumeliukus.

Visgi nesileidome užliūliuojami pikantiškomis įdomybėmis ir pasiūlėme Lietuvos žirgyno šeimininkams imtis to, dėl ko susirinkome: surengti mechaninių ir gyvų žirgų akistatą lenktynių trasoje. Talkinti „TopGear“ komandai ir ginti automobilininkų brolijos garbės pakvietėme nutrūktgalviškais laisvalaikio pomėgiais garsėjantį Dainių Matijošaitį, vairuojantį „Ferrari F430“. Mūsų oponentai iš „Laisvalaikio dovanų“ į Riešėje esantį hipodromą atkeliavo drauge su tituluotu raiteliu Gediminu Paškevičiumi ir jo hanoverių veislės stebuklu Chacco As.

Dėl dvikovos sąlygų buvom sutarę iš anksto – slalomo trasoje esančias kliūtis žirgas šturmuos jam įprastu būdu peršokdamas į maždaug 130 cm iškeltas kartis, o „Ferrari“ tą pačią konfigūraciją įveiks nerdamas pro barjerų apačią. Reikia prisipažinti, kad išvydę Gedimino ir Chacco AS duetą ne juokais išsigandom, kad būsim tiesiog sutrypti. Visomis keturiomis kanopomis varomas, žvilgančia oda aptrauktas gyvūnas atrodė pritrenkiamai ir akivaizdžiai neturėjo nė gramo antsvorio. Net jam ant nugaros sėdint raiteliui. Per apšilimą vos vos pentinais spustelėjęs Gediminas taip šaudavo su Chacco As pirmyn, kad fotografų kameros nespėdavo fokusuoti vaizdo. Skriedamas per kliūtis 7 metų ristūnas buvo greitesnis už holivudinį bendravardį Chucką Norrisą. O hipodromo žolėse raudonuojantis „Ferrari“ atrodė kaip ateivis iš kitos planetos. Didžiausias mašinos pranašumas atrodė dieviškas V8 variklio riaumojimas. Milžiniški 245/35 R20 ratai pievoje nepridėjonė kruopelės sukibimo.

Visa laimė, kad šį trūkumą D. Matijošaitis sugebėjo paversti pranašumu. Jau pirmame posūkyje privertęs F430 slysti šonu Dainius drifto stiliumi įveikė didesnę pusę trasos ir mašiną stabilizavo tik prieš pat maršrutą žyminčius vartus. Po trijų bandymų geriausias „Ferrari“ laikas – 30:44 sekundės, o Gedimino su Chacco As – 35:60 sekundės. Tegyvuoja mašinos ir tinkamai jas valdyti sugebantys vairuotojai.

Teisybės dėlei reikia pripažinti, kad raitelis su kiekvienu bandymu rezultatą apčiuopiamai gerino net nelėkdamas maksimaliu tempu, o F430 tokioje specifinėje trasoje greičiau judėti galėtų nebent persiavęs bekelei skirtas padangas. Pasvarstę, kas ką dar galėtų patobulinti, draugiškai sutarėme revanšą atidėti vėlesniam laikui. Neduokdie, jei viso labo 1 AG žirgas aplenktų 490 AG turintį bolidą. „TopGear“ tektų pervadinti į „Ragus ir kanopas“.

SPECIFIKACIJOS

CHACCO AS
VEISLĖ
hanoverių
AUKŠTIS TIES GOGU
170 cm
KRŪTINĖS APIMTIS
195 cm
SVORIS
650 kg
SPALVA
kaštoninė
GREITIS ŠUOLIUOJANT
apie 40–50 km/val
ŠUOLIS Į AUKŠTĮ
209 cm (Lietuvos rekordas)

FERRARI F430
KAINA
379 500 litų
VARIKLIS
4308 cm3, V8
GALIA
490 AG esant 8500 sūkių per minutę
SUKIMO MOMENTAS
465 Nm esant 5250 sūkių per minutę
TRANSMISIJA
6 laipsnių pusiau automatinė, galiniai varantieji ratai
0–100 KM/VAL.
3,9 sekundės
DIDŽIAUSIAS GREITIS
315 km/val.
SĄNAUDOS
13,1 l/100 km (vidutinės)
CO2
320 g/km
MASĖ
1450 kg

Autorius: Renaldas Gabartas

Fotografas: Giedrius Matulaitis