Senoviniai sportiniai automobiliai yra tikras džiaugsmas akims – taip pasakytų kone visi automobilių entuziastai. Nepaisant savo garbaus amžiaus, jie vis dar sužadina emocijas, o žmonės visame pasaulyje svajoja turėti bent vieną tokį automobilį. Kaip prasidėjo jų istorija? Kodėl tam tikri konkretūs prekių ženklai yra įsirėžę į mūsų sąmonę? Ir ar dar šiandien galime juos kur nors pamatyti? Apie tai kviečiame paskaityti mūsų tinklaraštyje.
Koks buvo pirmasis sportinis automobilis istorijoje?
Pirmuoju sportiniu automobiliu istorijoje galima laikyti „Mercedes 35 PS“. Jis buvo sukurtas 1900 metais, automobilį suprojektavo Wilhelmas Maybachas, o viena iš Vokietijos kompanijų šį modelį pagamino Austrijos verslininkui Emiliui Jellinekui. Pagrindinis tikslas, gaminant šią transporto priemonę, buvo padaryti ją kuo greitesnę. Didžiausias dėmesys buvo skiriamas keturtakčiui kibirkštinio uždegimo varikliui, taip pat konstrukcijos lengvumui ir supaprastintai formai. Be to, „Mercedes 35 PS“ buvo papildytas to meto naujovėmis: žemu svorio centru, plačia tarpvėže ir ilga ratų baze. Dėl tokių sprendimų automobilis galėjo įsibėgėti iki 75 km/ val. Nors šiandien tai neatrodo įspūdingi skaičiai, verta prisiminti, kad pirmieji automobiliai pasiekė dar mažesnį greitį – iki 30-35 km/ val.
Aukštas „Mercedes“ pozicijas automobilių rinkoje užtikrino lenktynės Nicoje, pasibaigusios šio prekės ženklo automobilio pergale. Modelis tuo metu sulaukė ypač didelio populiarumo, tad apie jį imta kalbėti kaip apie naują kokybės ženklą automobilių pasaulyje, galintį nustatyti naujus standartus. Negalima paneigti, kad, ypač savo laiku, automobilis sulaukė neįtikėtinos sėkmės. Nors jis buvo gaminamas tik 2 metus, jis neabejotinai pateko į istoriją. „Mercedes“ automobiliai iki šiol laikomi tikra sporto klasika.
Kas pradėjo užsiiminėti vairavimu kaip sportu?
Automobilių lenktynės prasidėjo netrukus po to, kai buvo išrastas pirmasis automobilis. Klasikiniai modernaus „Ferrari“ ar „Porsche“ stiliaus sportiniai automobiliai to meto dizaineriams vis dar buvo nepasiekiami, todėl nuo 1760-ųjų žmonės lenktyniavo karietomis. Vienas pirmųjų tokių įvykių užfiksuotas 1867 m. Maršrutu pasirinktas aštuonių mylių ilgio atstumas, kuris driekėsi tarp Ashton-under-Lyne ir Old Traffordo miestų Jungtinėje Karalystėje.
Bet kas pradėjo užsiimti automobilio vairavimu kaip sportu? Šis nuopelnas dažniausiai priskiriamas prancūzų žurnalo „Le Vélocipede“ vyriausiajam redaktoriui, kurio vardas buvo Paulas Faussier. Būtent jis 1887 metais surengė pirmąsias oficialias žirgais nekinkytų vežimų lenktynes. Varžybų maršrutas driekėsi nuo Neuilly tilto iki Bois de Boulogne Prancūzijoje ir, nors buvo tik 1,2 mylios (apie 2 km ilgio), renginys sulaukė didelio susidomėjimo. Nugalėtoju tapo inžinierius Georgesas Boutonas – automobilių gamintojo „De Dion-Bouton“ įkūrėjas.
Norite savo mylimam žmogui padovanoti išskirtinę dovaną? Peržiūrėkite mūsų vairavimo pramogų pasiūlymus ir patirkite nepakartojamų akimirkų už vairo!
Kada įvyko pirmosios automobilių lenktynės?
Nepaisant įrašų apie „Faussier“ lenktynes, kitos, didesnio masto 1894 m. surengtos lenktynės tarp Paryžiaus ir Ruano yra laikomos pirmuoju tokio pobūdžio įvykiu. Jų organizatorius buvo prancūzų dienraščio „Le Petit Journal“ vyriausiasis redaktorius Pierre’as Giffardas. Lenktynių maršrutas buvo 126 km ilgio, dalyvauti pretendavo daugiau nei 100 automobilių. Jie buvo varomi benzinu, garais, elektra, taip pat buvo judinami suspausto oro ar spyruoklinio mechanizmo dėka. Visą tai galima rasti senoviniuose sportiniuose automobiliuose, tad jų savininkų negalima nepagirti už kūrybiškumą.
Prieš lenktynes Paryžius-Ruanas buvo surengtos atrankos varžybos, kuriose 50 km trasoje tarpusavyje lenktyniavo mažiau nei 70 automobilių. 21 iš jų pateko į pagrindinę varžybų dalį. Nors šiais laikais tokį lenktynių maršrutą galima įveikti per kiek daugiau nei valandą, 1894 metais tai užtruko net 12 valandų. Vis dėlto, toks įvykis tikrai buvo vertas pastangų. Laimėtojas galėjo gauti net 5000 Prancūzijos frankų, kurie šiuo metu būtų tolygūs beveik 54 000 eurų. Norint laimėti šiuos pinigus neužteko tik greitai įveikti maršrutą. Automobilis turėjo užtikrinti vairuotojui saugumą, tinkamą komfortą ir patikimumą. Galiausiai finišo liniją kirto 17 vairuotojų, o nugalėtojais tapo buvę „Peugeot“ ir „Panhard“ (dabar „Citroën“) automobiliai. Tai prekės ženklai, kurie iki pat šių dienų yra vis dar puikiai žinomi ir savo istorijoje turi puikiai atpažįstamus senovinius sportinius automobilius.
Kokie buvo sportiniai automobiliai praeityje?
Pirmasis sportinis automobilis buvo sukurtas 1900 m., tačiau tikrasis bumas šioje automobilių pramonės srityje vis dar laukė. Tai tęsėsi iki 1990-ųjų, kurie dabar vadinami auksiniais pasaulinės automobilių pramonės metais. Kuo šie senoviniai sportiniai automobiliai išsiskyrė iš kitų, utilitariškesnių to meto modelių? Visų pirma, jie turėjo lengvesnę struktūrą ir pasiekė daugiau galios. Pavyzdžiui, kasdieniniam naudojimui skirta „Ford Escort RS“ versija turėjo 227 arklio galių, o lenktynių trasoms skirta versija – 315 arklio galių. Panašiai ir su automobilio svoriu, kuris galiausiai sumažėjo iki 1230 kg. Visa tai pagerino automobilio pasirodymą trasoje ir buvo konkurencingesnis kitų automobilių atžvilgiu lenktynių metu.
Suteikite savo mylimam žmogui galimybę tapti geresniu vairuotoju ir padovanokite mūsų vairavimo kursų kuponą!
Kuris sportinis automobilis laikomas didžiausia ikona?
Kiek automobilių entuziastų, tiek daug ir skirtingų nuomonių apie automobilių ikonas. Senoviniai sportiniai automobiliai pritraukia daug dėmesio, daugelis žmonių turi savo mėgstamiausius. Todėl negalima teigti, kad tik vienas iš jų vertas vadintis tokiu titulu. Tačiau tikrai yra keletas išskirtinių modelių, tokių kaip „Toyota Supra“, tapęs tikra japonų automobilizmo legenda.
Neseniai šis modelis atšventė 35-erių metų jubiliejų, nors jo ištakos siekia dar 1978-uosius, kuomet iš tikrųjų jis buvo sukurtas kaip modernesnė prabangiojo „Celica“ versija. Abu modeliai tapo nepriklausomi vienas nuo kito 1986 m., ir tai buvo lūžio taškas „Toyota“ prekės ženklui. Auksinės „Toyota Supra“ era galima laikyti 1992 m., kai šviesą išvydo ketvirtoji karta. Automobilis buvo aptakesnės formos, trumpesnis ir platesnis, papildomai buvo komplektuojamas su 220 AG ar net 330 AG varikliu. Greitai jis sulaukė didelio dėmesio, todėl nenuostabu, kad šis automobilis ėmė rodytis daugybėje filmų ir kompiuterinių žaidimų. Tikrai šį gražuolį būsite matę filme „Greiti ir įsiutę“ ar kompiuteriniuose žaidimuose „Need for Speed“. „Toyota Supra“ yra automobilis, kuris neabejotinai įstringa atmintyje.
Kokius dar senus sportinius automobilius reikia žinoti?
Senieji sportiniai automobiliai, kuriuos ypač verta prisiminti, neapsiriboja vien „Toyota Supra“. Nors Japonija automobilių rinkoje yra įsitvirtinusi ir konkurencinga jau daug metų, kitos šalys taip pat turi kuo pasigirti. Vokišką prekės ženklą „Porsche“ žino net ir kasdien automobilių pramone nesidomintys žmonės. Verta atkreipti dėmesį į „Porsche 959“, kuris yra tikras 80-ųjų perlas. Net yra sakoma, kad jis pralenkė laiką. Automobilio kūrimui panaudota nemažai inovatyvių sprendimų: stiklo pluošto ir aliuminio kėbulas, pažangi visų varančiųjų ratų technologija, magnio ratlankiai – trumpai tariant, visa tai leido automobiliui trasoje skinti pergales. Darbas prie jo pasiteisino. „Porsche 959“ laimėjo Paryžiaus Dakaro ralį, Le Mano lenktynes ir Faraonų ralį.
Kokius dar senus sportinius automobilius verta prisiminti? Šioje kategorijoje neaplenkiama ir kita vokiška markė – „BMW“, o konkrečiai – „BMW Z3“ modelis. Tai specifinių įgūdžių reikalaujantis automobilis, tačiau neabejotinai suteikiantis daug pasitenkinimo ir vairavimo džiaugsmo. Automobilio premjera įvyko 1995 metais Pietų Karolinoje, JAV, tačiau greitai užkariavo automobilių gerbėjų širdis visame pasaulyje. Kas vis dar gali patikti šiame automobilyje, tai unikalus jo dizainas. Daugeliui žmonių „BMW Z3“ vis dar yra vienas gražiausių automobilių rinkoje. Vis tik, jame nėra daug modernių patogumų, tokių kaip traukos kontrolė, tačiau to dėka gal net labiau pasijaučiate lenktynių ir greičio pasaulio dalimi. Iš kitos pusės, šis automobilis turi viską, dėl ko mėgstami seni sportiniai automobiliai.
Koks automobilis tapo filmų žvaigžde?
Paskutinis modelis, kurį, kalbant apie sporto klasiką, norime paminėti, yra Amerikos automobilių rinkos legenda „Ford Mustang“, o tiksliau – „Ford Mustang GT 390“. Tai pirmosios kartos automobilis, kuris pristatytas 1968 m. Jis greitai tapo vienu populiariausių automobilių JAV ir tikra pop kultūros ikona. Be kita ko, jis pasirodė amerikiečių filme „Bullitt“, kur sužibėjo epinėje gaudynių scenoje, darančioje įspūdį ir šiandien.
Šio „Mustang“ sėkmė nustebino ir pačius kūrėjus. Manoma, kad per pirmuosius metus parduota 100 000 vienetų. Automobilis puikiai atitiko tuometinius žmonių poreikius, nes laikytas įperkamu keturviečiu automobiliu, turinčiu sportinį pojūtį. Žinoma, dėl ko nudžiugo milijonai amerikiečių. „Mustang“ išsiskiria laukiškumu ir laisve, todėl reikia pripažinti, kad ši koncepcija yra įspūdinga ir šiandien. Tokie seni sportiniai automobiliai vis dar kuria nepaprastą emociją ir nenuostabu, kad, nepaisant daugelio metų, visame pasaulyje vis dar yra daug šio prekės ženklo gerbėjų.
Norite pasivažinėti sportiniu automobiliu? Peržiūrėkite mūsų automobilio nuomos kuponus!
Kodėl senoviniai sportiniai automobiliai sukelia tiek daug emocijų?
Senoviniai sportiniai automobiliai labai skiriasi nuo šiuolaikinių superautomobilių. Juose nėra daug modernių patogumų, tokių kaip sistemos, palengvinančios važiavimą atbuline eiga arba įspėjančios, kad per daug neprisiartintumėte prie kitos transporto priemonės. Nepaisant to, jie vis dar kelia didelį susidomėjimą ir daug emocijų. Kodėl tai vyksta?
Visų pirma, į automobilių pasaulį vis drąsiau veržiasi technologijos ir sunku nusipirkti automobilį be tokių patogumų. Tradiciniai automobiliai tampa vis mažiau prieinami, žinoma, yra itin išskirtiniai, o tai savo ruožtu sustiprina norą juos turėti. Be to, senoviniai sportiniai automobiliai turi savitą išvaizdą ir kelia sentimentus. Unikalus dizainas, būdingas 70-ųjų, 80-ųjų ar 90-ųjų automobiliams, yra tikras džiaugsmas akims tiems, kurie prisimena tuos laikus, taip pat tiems, kuriuos žavi legendomis tapusios istorijos. Galima drąsiai teigti, kad senoviniai sportiniai automobiliai išgyvena savo renesansą, sužadina jaudulį ir daug emocijų kiekvieną kartą juos išvydus gatvėje.
Kur šiandien galite pamatyti senus sportinius automobilius?
Nors tai, iš pirmo žvilgsnio, yra seni sportiniai automobiliai, daugumos jų kaina nėra tokia maža ir tik nedaug žmonių gali sau leisti juos įsigyti. Daug kur organizuojami įvairūs renginiai, kurių metu pristatomi įdomiausi modeliai, vyksta senovinių automobilių parodos, taip pat ir kolekcininkai atveria duris ir aprodo savo išskirtinius eksponatus. Puikus reginys superautomobilių fanams turėtų būti „Porsche“ automobilių muziejus „Garažas: 911“, kuriame eksponuojami šio prekės ženklo rečiausi ir istoriniai automobiliai. Turtinga automobilių kolekcija sužavės kiekvieną automobilių gerbėją, o norintys unikalios patirties gali užsisakyti pramoginę vakarienę „Porsche“ automobilių apsuptyje.
O jei svajojate apie pasivažinėjimą kiek modernesniu modeliu, būtinai peržiūrėkite mūsų superautomobilių pasiūlymus. „Ferrari“, „Lamborghini“, „Porsche“ ir daugelis kitų automobilių laukia, kol galėsite sėsti prie vairo ir pasivažinėti trasoje arba patirti miesto važiavimą. Taip pat rekomenduojame rinktis ralio automobilio kuponą, kuris leis išbandyti automobilio pajėgumus kiek kitokioje erdvėje.